rapportage pkl

Bestuur,

 

Vanuit de PKL is er een werkgroep die de taak heeft om duidelijk te krijgen welke gegevens er in een rapportage horen te staan. Daarnaast is aangegeven dat bedrijven grote verschillen zien in de rapportage en meer uniformiteit willen hebben ten aanzien van een rapport. De TC van de VKL heeft over dit onderwerp twee keer vergadert en is vervolgens tot de volgende standpunten gekomen:

  1. In de rapportage willen we niet alle verplichte zaken uit de norm opnemen
  2. Een meetbureau moet zelf kunnen bepalen hoe zijn rapport eruit ziet.

Om invulling te geven aan standpunt 1 is er een spreadsheet gemaakt met daarin de normen, de rapportage eisen en hoe wij het willen opnemen in de rapportage. Hierbij zijn drie keuzes gemaakt:

A: altijd opnemen

V: alleen opnemen voor de betreffende normen (VKL standpunt)

O: opvraagbaar in het projectdossier

 

De TC heeft dit voorstel gedaan aan de projectgroep, dit voorstel is gisteren besproken. De projectgroep heeft op een beperkt aantal punten een wijziging aangebracht die ik volgende vergadering zal toelichten. Daarnaast heeft de projectgroep een voorstel gedaan aan de VKL om afspraken te maken waar gegevens in een rapportage staan. Het voorstel van de projectgroep is vandaag ingedient bij de PKL waarbij is opgemerkt dat deze laatste versie nog niet is afgestemt met de VKL.

 

Volgende week wordt het stuk besproken binnen de PKL vanaf dat moment kunnen PKL leden (dus ook de VKL) reageren op het document. Ik zal dan voorstellen dat opmerkingen kunnen worden gemaakt tot 1 januari 2012. deze opmerkingen worden beoordeelt door de projectgroep zodat er in maart 2012 een stuk ligt dat definitief kan worden vastgesteld door de PKL. Op deze manier hebben wij als VKL zelf ook de tijd om tot een standpunt te komen.

 

Indien er vragen zijn bel me dan even.

 

Groet,

Roger Stoeltie

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie